سیل کت

سیل کت ، یکی از مراحل ساخت راه می باشد.در این مقاله می خواهیم بدانیم سیل کت چیست؟سیل کت چگونه و در چه شرایطی اجرا می شود؟چه ابزاری برای اجرای سیل کت نیاز داریم؟و ...

سیل کت چیست؟

عملیات راه سازی در حقیقت در سه لایه انجام می شود:

1-اساس

2-زیر اساس

3-روسازی

سیل کت مرحله دوم کار است.یعنی بعد از اجرای پریم کت (که سطح و بستر شنی راه را آماده سازی می کند) با سیل کت سروکار داریم.برای اجرای سیل کت از امولسیون های قیری تندگیر استفاده می شود.

سیل کت یک غشاء ضد آب روی سطح راه ایجاد میکند که علاوه بر کند کردن فرآیند اکسیداسیون ، سبب کاهش نفوذ پذیری سطح و افزایش ضریب اصطکاک سطح راه یا افزایش مقاومت آن در برابر سر خوردگی می گردد. بعضی از موسسات سیل کت را یک روش نگهداری پیشگیرانه می دانند.و به همین دلیل هنگام راه سازی بسیار مورد توجه است.در حقیقت سیل کت مانند یک لایه آسفالت محافظتی عمل می کند.

عمر مفید سیل کت:

پیش بینی می شود در صورتی که تمام موارد اجرای سیل کت رعایت شوند ، 3 الی 5 سال عمر مفید خواهد داشت.البته نوع و سنگینی ترافیک در عمر مفید سیل کت بسیار نقش دارد.به عنوان مثال ترافیک سنگین و یا حر کت های پیچشی خودرو ها می تواند سبب فرسوده شدن سریع تر این لایه شود.

نکات مهم در اجرای سیل کت:

از نظر شرایط جوی ، سیل کت قابل اجرا در هوای مه آلود و بارانی نیست و دمای هوا اگر از حد معینی سردتر شود ، نتیجه ی مطلوبی به همراه نخواهد داشت.به همین دلیل اجرای سیل کت برای هوای گرم و خشک توصیه می شود.

اجرای سیل کت در دولایه ی مجزا صورت می گیرد.بار اول 60 درصد لایه با مصالح درشت تر و بار دوم با مصالح نصف اندازه ی مصالح قبلی ، 40 درصد دیگر تکمیل می شود.

اطلاعات تماس

گروه بهبود صنعت ارائه دهنده محصولات متنوع قیری و تامین کننده تجهیزات و راه حل های جامع در حوزه تعمیر و نگهداری راه است.

آدرس: ایران، خراسان جنوبی، شهرک صنعتی بیرجند، نبش مبتکران 4
تلفن: 05632420200
فکس: 05632255130
ایمیل: info[at]bsgroup.co.ir

ماشین آلات

قیرپاش ها

چیپ سیلرها

میکروسرفیسینگ

درزگیرها

خطوط قیر