فاگ سیل

فاگ سیل یا فوگ سیل یک روش نگهداری از راه های آسفالت می باشد. در این مقاله می خواهیم بدانیم فاگ سیل چیست ، ویژگی های فاگ سیل چیست  و این که فاگ سیل را چگونه اجرا می کنند.با ما همراه باشید.

فاگ سیل چیست؟

زمانی که راهی ساخته می شود ، نیاز به مراقبت و نگهداری نیز دارد چرا که راه های آسفالته به مرور زمان بر اثر انقباض و انبساط های ناشی از تغییرات دما و هم چنین اثر آفتاب و عبور و مرور ، دچار افت کیفیت ، فرسایش  و تغییرات می شود.در حقیقت نگهداری راه ها ، یکی از اصولی ترین اقدامات در کشور است و در صورت مدیریت اشتباه ، هزینه های هنگفتی را به بار می آورد.یکی از موادی که با رعایت صرف اقتصادی ، برای نگهداری از راه ها استفاده می شود فاگ سیل یا فوگ سیل است.

فاگ سیل در حقیقت ترکیبی از قیرهای امولسیونی است که به خاصیت دیرشکن بودن مجهز هستند.خاصیت دیرشکن بودن این امولسیون قیری سبب می شود تا قیر زمان کافی داشته باشد تا به عمق درزها و ترک های سطح (آسفالت) نفوذ کند.لایه ای که از فاگ سیل بر روی راه آسفالته پاشیده می شود ، علاوه بر پوشش درزها و شکاف ها ، سبب ایجاد لایه ی مقاومتی و ضد آب نیز میشود.

 

طول عمر مفید فاگ سیل:

اجرای فاگ سیل برای مدت زمان 3 الی 5 سال از راه آسفالته ، محافظت می کند و پس از این مدت ، باید بازبینی و تجدید شود.

شرایط اجرای فاگ سیل:

زمانی که بخواهیم سطح راه آسفالته ای را با فاگ سیل ترمیم کنیم هوا نباید بارانی باشد.چرا که قیر امولسیونی با بارش باران ، روان می شود.چنانچه زمین مرطوب باشد ، می توان فاگ سیل را اجرا کرد اما تا خشک شدن و به اصطلاح گیرش ، زمان بیش تری مورد نیاز است.هم چنین اجرای فاگ سیل در شرایط جوی وزش باد نیز ممکن نیست.وزش باد سبب عدم پاشیده شدن یکنواخت فاگ سیل بر روی سطح شده و از نتیجه ی مطلوب می کاهد.(موارد جوی ذکر شده تقریبا در اکثر پروژه های راه و جاده سازی یکسان است.)

اجرای فوگ سیل از نظر درجه حرارت ، در درجه حرارتی بالاتر از 35 درجه سانتیگراد و کمتر از 10 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود.اما هوای گرم می تواند به دلیل تبخیر سریع تر آب ، برای کاهش زمان گیرش فاگ سیل ، مطلوب تر باشد.

 

نکات اجرای فاگ سیل:

در زمان اجرای فاگ سیل باید هماهنگی لازم با پلیس راه جهت مسدود کردن راه انجام پذیرد.چرا که هر گونه عبور و مرور تا پیش از گیرش فاگ سیل ، سبب می شود تا فاگ سیل به چرخ ها چسبیده و از روی سطح کنده شود.پلیس راه به کمک مخروط و پرچم می تواند راه را بسته و مسیر را برای عبور و مرور تنظیم نماید.

نکته ی دیگری که در هنگام اجرای فاگ سیل باید به آن توجه داشت ، این است که نازل های پاشش فاگ سیل (ماشین قیرپاش) درست تنظیم شوند.تنظیم درست نازل ها به معنی پاشیده شدن یکنواخت بر روی سطح می باشد.نازل ها باید باز باشند و خروجی گرفته ای نداشته باشند.

اطلاعات تماس

گروه بهبود صنعت ارائه دهنده محصولات متنوع قیری و تامین کننده تجهیزات و راه حل های جامع در حوزه تعمیر و نگهداری راه است.

آدرس: ایران، خراسان جنوبی، شهرک صنعتی بیرجند، نبش مبتکران 4
تلفن: 05632420200
فکس: 05632255130
ایمیل: info[at]bsgroup.co.ir

ماشین آلات

قیرپاش ها

چیپ سیلرها

میکروسرفیسینگ

درزگیرها

خطوط قیر